Tipy pre zvýšenie popularity eshopu

Publikované aug 31, 2014

Predstavte si, že máte dobre navrhnutý, užívateľsky príjemný, pútavý internetový obchod plný efektných prvkov.

Je to ale dosť na to, aby bol Váš eshop dosť populárny a mal vysokú mieru konverzie?

Samozrejme že nie. V skutočnosti môžete mať najkrajšiu reštauráciu v meste, ale ak je niekde mimo centra, bez akejkoľvek reklamy, asi málokto sa k Vám príde najesť. Je tiež jasné, že najlepší a najlacnejší spôsob, ako si spraviť reklamu, je vysoká pozícia vo vyhľadávačoch (Google, Yahoo, Bing a pod.), pretože väčšina ľudí postupuje pri kúpe tovaru cez intenet práve takto.

 

Otázkou však je, ako takúto vysokú pozíciu dosiahnuť?

1. Unikátny názov stránky a obsah

Vyhľadávací roboti sa pozerajú na jedinečnosť a rozmanitosť. Ak je obsah všetkých vašich stránok podobný, roboti budú považovať stránky za nudné a za trest znížia vašu pozíciu vo vyhľadávaní. Preto ak chcete z vašich stránok získať čo najviac, je odporúčané, aby každá stránka stránka bola jedinečná. To znamená, že každý produkt by mal mať jedinečný titulok a rovnako aj popis.

Kategórie stránok by nemali byť len krabice s tovarom. Mali by mať tiež svoje jedinečné popisy, ktoré jasne definujú, čo-ktorá znamená, aký tovar sa v nej nachádza. Popis by mal byť umiestnený nad výrobkami, pretože roboti majú tendenciu pozerať hlavne prvý časť obsahu stránky. Titulok kategórie by sa mal skladať z názvu samotnej kategórie a aj z názvu nadradenej kategórie, ak existuje. Nezabúdajte, že tieto názvy by mali byť takisto jedinečné a presné.

príklad: "Chladničky - Biela elektronika"

Stránka produktu musí byť tiež jedinečná, čo dosiahnete prostredníctvom podrobného popisu výrobku. Môžete pridať videá a obrázky (názov obrázku by mal mať tiež niečo spoločné s konkrétnym výrobkom, nie napr.: image4.jpg). Názvy produktom dávajte tiež čo najunikátnejšie - názvy "chladnička 1", "chladnička 2", nie je veľmi dobrý nápad. Titulok stránky je dobré zložiť z názvu produktu a z kategórie, do ktorej patrí, s tým, že názov produktu bude na ľavej strane.

príklad: Elektrolux EN3201MOW - Chladničky - Biela elektronika

2. Vytvorte si Blog

Dobrým spôsobom, ako pritiahnuť do obchodu návštevníkov, je vytvoriť si na stránke blog, v ktorom budete písať články na tému, ktorá bude súvisieť s produktami, ktoré predávate. Takže, ak predávate počítačové hry, môžete písať recenzie hier, návody na hry a pod. Vďaka blogu sa z čitateľa článku môže stať váš zákazník, pretože sa už nachádza vo vnutri eshopu. Tento spôsob môže takisto viesť k zvýšenej pozícii vo vyhľadávačoch.

3. SEO priateľské URL

Pozrite si tieto dva odkazy:
http://puzdranamobily.sk/puzdra-na-tablety/412-puzdro-book-ipad-air-otocne.html
http://puzdranamobily.sk/index.php?id-product=2548

Ktorý z nich je užívateľsky príjemnejší? Je jasné, že prvý. Už z pohľadu na adresu je zrejmé, čo bude obsahom stránky. Vyhľadávacie roboty sa tiež pozerajú na odkazy z užívateľského hľadiska a považujú čisté a jasné adresy za lepšie.

Existuje viacero spôsobov, ako vytvoriť pre SEO priateľské odkazy v eshope. Jeden z najpopulárnejších a učinných spôsobov nasleduje nižšie:

Stránka kategórie - URL by mala obsahovať názov kategórie. V prípade, že sa názov skladá z viacerých slov, namiesto madzery je dobré použiť znak "-". Niekedy preddefinované slová, ako "category", sa používajú preto, že podľa niektorých SEO expertov pomáhajú tieto slová robotom správne identifikovať typ stránky z odkazu.

Stránka produktu - URL by mala obsahovať aj názov produktu, aj názov kategórie, do ktorej výrobok patrí. Na miesto medzier treba tiež použiť znak "-". Niekedy preddefinované slovo "product" je používané z rovnakého dôvodu, ako je písané vyššie pri kategórii.

Samozrejme, existuje mnoho ďalších spôsobov, ktoré vám pomôžu zvýšiť popularitu vášho eshopu vo vyhľadávačoch, avšak tieto, v tomto článku popísané patria k základným a nadoležitejším, ktoré vám pomôžu na začiatok pre zlepšenie SEO.

Pri zlepšovaní SEO ale netreba zabudnúť na jeden dôležitý fakt, a to je ten, že stránka musí byť robená hlavne pre ľudí, pretože žiadny robot si od vás nič nekúpi.